jueves, 17 de abril de 2008

Autores varios en el tiempo

Tal como nos ha inicado Marita, he visitado las páginas //mundosinteractivos.blogspot.com/, http://rigormortis.wikispaces.com/ y http://ausencias.wikispaces.com/.
Me parece una idea brillante para poder desarrollar el hipertexto que nosotros estudiamos en el seminario. Creo que es un buen ejemplo de lo que es el desarrollo de un texto hipertextual. Lo que me llama la atención además es que haya un blog para comentar las diferentes colaboraciones, de porque se hacen. Y además sirven para explicar posibles dificultades que la herramienta puede provocar en la navegación.

Aun así, creo que hay cierto control y previsión. Son un grupo cerrado de alumnos los que desarrollan el proyecto. Nadie más puede entrar. Y se da un plazo de cuatro meses para finalizar el proyecto. Yo creo que el hipertexto no debe tener control ni puede ser previsible (me refiero a que se anuncia cada una de las entradas para que todo el mundo lo sepa aunque la entrada y la explicación se hagan al mismo tiempo).

La última dirección ausencias es un experimento similar, pero con la entrada de vínculos, vídeos, imágenes. También está muy bien. Son parecidos y creo que reúne las características de lo que es un hipertexto genuino. Permite navegar al lector y que sea al mismo tiempo autor de la historia.

Es un buen experimento de hipertexto.

3 comentarios:

JRV dijo...

Está moi simpática "Mundos interactivos", e o deseño da careta de "Rigor mortis" tampouco está mal. É un bo exemplo de narración hipertrófica dun relato que se vai expandindo indefinidamente, sen previsión de finalidade. Eu restaría importancia ao feito de seren un cupo fechado de coautores os que dan forma ao hipertexto; pois a nivel teórico é perfectamente posible abrir ambos relatos á participación anónima indiscriminada.

Anónimo dijo...

Por que se pode considerar hipertextual, cales son os rasgos que o convirten nunha narración que fuxe do paradigma tradicional, contempla todas as opcións e posibilidades, como se desenvolven estas, que significa control, quen exerce o control, que camiños abre un experimento destas características.
En definitiva, de que estamos a falar cando aludimos á narración hipertextual, que ventaxas e inconvenientes plantexa, estamos ante un novo tipo de discurso?
mol

Anónimo dijo...

Mas extraño que la ficción
É o título dunha película, dirixida por Marc Foster e escrita por Zach Helm, na que o protagonista da película é ao mesmo tempo o protagonista dunha novela que está a escribir unha mujer que, ademáis de narrar as peripecias de Harold, describe os seus problemas coa falta de inspiración, cos momentos de baixa creatividade e coa necesidade de resolver a historia que está relatando. O espectador contempla a vida de Harold como real, Harold vai descubrindo que é o suxeito principal dunha novela e trata de influir no final que a autora do libro ten previsto, despois de investigar distintas posibilidades. Un xogo no que se entrecruzan as tramas, as personaxes, as escenas como si non existira distinción entre ficción e realidade. A literatura está moi presente na película, así como o humor ou a crítica política. É interesante, áxil, está ben construida e ensamblada. A súa vitalidade está, tamén, no feito de que o espectador entende e asume as tribulacións da narradora e do seu personaxe, e pode involucrarse, aínda que expectante, en ambalas dúas tramas. O final é o máis desastroso.
É o xogo, non idéntico pero con características similares das personaxe de El vuelo de Ícaro, de Raymond Queneau, na que o protagonista da novela que se está escribindo, fuxen, alonxándose das perspectivas que o autor quere establecer sobre as súas vidas. Así o autor do relato contrata a un detective privado para que atope a Ícaro e o reintegre no relato sobre o que está traballando e sobre o que non pode continuar porque desapareceu o protagonista.
http://www.labutaca.net/films/49/masextranoquelaficcion.htm
http://www.blogdecine.com/2007/01/19-amas-extrano-que-la-ficciona-una-delicia-metalinguistica-para-amantes-del-cine
http://www.biografiasyvidas.com/biografia/q/queneau.htm
http://www.enfocarte.com/1.10/literatura.html
http://www.elpais.com/articulo/cataluna/absenta/dibujada/elpepuespcat/20070930elpcat_2/Tes
mol